به منظور انجام ماموریتهای محوله و تحقق اهداف معاونت کارشناسان رسمی، کمیسیون «صدور پروانه، ارزیابی و ارتقای صلاحیت» ذیل آن معاونت کارشناسان رسمی تشکیل شده است. این کمیسیون انجام وظایف ذیل را بر عهده دارد:
الف- طراحی، اجرا و بهبود مستمر نظام پویای ارتقای صلاحیت کارشناسان رسمی
ب- به روز رسانی مقررات و ضوابط ارتقای صلاحیت در رشتههای مختلف کارشناسی رسمی
ج- طراحی و پیادهسازی سامانه اطلاعاتی و عملکردی کارشناسان رسمی
د- نظارت بر اجرای سیاستها و مقررات مرکز در حوزه ارتقای صلاحیتهای کارشناسی رسمی
و- به روز رسانی ضوابط نقل و انتقال کارشناسان رسمی
ه- نظارت بر اجرای فرایندهای صدور و تمدید پروانه و ارتقای صلاحیت کارشناسی رسمی در سطح کشور
ی- پاسخگویی به ابهامات هیات مدیرههای استانی پیرامون مقررات ابلاغی مربوطه و ایجاد وحدت رویه